Galerija

Najpoznatije programerske bolesti

Da li se sećate one stare basne? Bili žaba i škorpija na jednoj strani obale potoka.

Škorpija će žabi „drugarice moja, draga žabo, mogu li se popeti na tvoja leđa da me prebaciš na drugu obalu“

Žaba uplašeno odgovori „Ne pada mi na pamet, ti ćeš da me ubodeš i ubiće me tvoj otrov“

Škorpija uzvrati „Pa nisam valjda luda, ako te ubodem i ja ću potonoti i udaviti se zajedno sa tobom“

Žabi to zazvuči uverljivo i pristade. Popne se škorpija i već su bili na pola potoka, kad odjednom ZAK, škorpija ubode žabu. Žaba u agoniji zadnjim atomima snage upita sa čudom „pa, boga mu, zašto?“.

Škorpija će na to „to je moja priroda, nisam ni htela, ali samo mi se omaklo“

i zajedno potonuše i nestadoše zauvek.

Ako se pitate zašto programi imaju greške, to je zato što ih rade živi ljudi

Ako se pitate zašto programi imaju greške, to je zato što ih rade živi ljudi

To bi bio kraći metaforični uvod u neke teško promenjljive navike i ponašanja, naročito profesionalne. Evo top liste bolesti ili predrasuda od koje pati veliki broj  programera.

  • za ovaj zadatak je nemoguće proceniti koliko vremena je potrebno za njegovo rešenje, može se desiti bilo šta nepredviđeno za vreme njegove realizacije, Radi se o mitu kako nijedan zadatak nije predvidljiv, kao da smo osuđeni na neuspeh, iako u najvećem broju slučajeva programeri rade na blažim varijantama onoga što su već uradili.
  • šta, treba da koristim programsku biblioteku svog kolege, doduše nisam je nikada ni video, ali sam siguran da ako je ja napišem od početka, to će sigurno biti mnogo bolje. Radi se o tome da programerima predstavlja veliki stres da nauče nečiji program, skoro pa da im je lakše da sami napišu umesto da se malo pomuče, Naravno, u pitanju je subjektivan sud
  • ovaj program je iz open source-a, dakle sigurno je bolji od bilo koje komercijalne implementacije. Radi se o open source religioznim fanaticima
  • ili nešto suprotnog znaka „ma open source pišu nezaposleni isfrustrirani frikovi“, pravi stabilni kod je uvek komercijalan. Radi se o fanaticima kapitalizma, ultra reakcionarnim konzervativcima
  • ovaj program je optimizovan do kraja, iz njega se ne može više iscediti niti jedan procenat poboljšanja. Radi se o lenjim programerima koji nemaju volje da se upuste u neki posao, najbolje je problem ignorisati
  • nisam baš razumeo zadatak koji si mi zadao, ali sam siguran da je težak i da će biti puno nepoznanica. Radi se o uobičajenoj predrasudi nesigurnih programera koji nisu savladali mnogo toga u svom poslu
  • za promenu koji mi tražiš biće sasvim sigurno neophodno napisati program iz početka. Radi se o programerima koji imaju očajan dizajn koda ili jednostavno vole da preteruju. Da, programeri su hiper-mistifikatori
  • ma ko ima vremena da piše dokumentaciju, to bi barem prepolovilo moju produktivnost. Radi se možda o najpogrešnijem mitu. U stvarnosti programeri ne vole da pišu dokumentaciju, čak kad i znaju da će i njima samima trebati za šest meseci.
  • moramo koristiti ovaj programski jezik, ne znam zašto, ali mnogi web sajtovi često pišu o njemu. Radi se o pomodarima, koji ne žele ili nisu u stanju da razumeju tehničku argumentaciju, ali lepo zvuči kad neke reči izgovorite pred kolegama
  • da bi se ovaj bug rešio, biće potrebno 3 dana, jer bilo šta je moguće i svi mogući uzroci su jednako verovatni. Radi se o programerima koji ne poznaju dovoljno sistem i umesto da se odmah bace na 3 najverovatnija uzroka, krenu abecednim redom po sistemu i ćorava koka zrno ubode.

Poznajem puno programera, i 100% njih pati barem od jedne od ovih bolesti, a mnogi od više od jedne, a poneki bogami od svih ovih. Postoje raznorazni razlozi, vrsta školovanja, sam tip organizacije, model šefovanja, ma bilo bi o tome čitavi romani da se napišu. O tome možda nekom drugom prilikom. No postalo mi je nakon svih ovih godina pomalo smešno kako se isti problemi stalno ponavljaju iz godine u godinu. Naravno, postoji i lek za svaku od njih, neke su lako izlečive, a neke zahtevaju dugogodišnji rad na bolesniku.

Ako želite da odslušate, prilog počinje na 14 min 00 sek

One comment on “Najpoznatije programerske bolesti

  1. Povratni ping: Srđa Popović je bio lider | Markus Maki

Zatvoreno za komentare.