Galerija

Глупости на Интернету

Ја стварно понекад не знам шта се то врзма по главама људи када су спремни да се непрестано баве глупостима. Пре неки дан, сам тражио на интернету неки материјал како јефтиније доћи до соларних панела и уопште како драстично смањити цену електричне енергије, бити независнији од централе и генерално бити зеленији. И онда како је Интернет једна тешка зараза и тешко му је одолети, наравно да сам скренуо са озбиљних чланака и утопио се у невероватним преварама, заблудама, несланим шалама, па чак и тоталним глупостима.

Као прво налетео сам на разне секташе Теслиног Култа. Те, он има силне тајне за разорно оружје, па за бесплатну енергију из топлог ваздуха итд. Ту је био најбољи чикица који је објашњавао како Треће Око може да види магнетске таласе око завојнице, да ми не живимо у реалности, па кад је почео да објашњава ко је Исус Христ и његову везу са гледањем магнетског флукса, одмах сам се питао које овај дроге користи и брзо сам га напустио. Затим је ту била читава плејада око електромотора све са фиксним магнетима који су сви до једног све са презантацијама били перпетууммобили без икакве улазне енергије, само магнети… Па онда читава плејада разних нуклеарних хладних фузија, где би свака трећа од тих презентација завршавала са ”радимо то за човечанство”, сигурни смо да само имамо пар милиона долара да би то постао одличан производ, па онда патетичан поглед у даљину пун чежње у смислу, ”ето они би хтели, али им не дају…” и тако даље, и тако тужније. Чак сам питао и неке своје пријатеље шта они мисле о свим тим стварима, а они кажу да има барем 50% вероватноће да је неки од њих и заиста у праву, али да лобији прљаве фосилне енергије раде на успоравању или уништавању таквих идеја.

Perpetuum Mobile

Но најбољи од свих је био један експеримент који је тако убедљиво био направљњен да сам чак једно две секунде помислио да сам ја можда луд, и да су људи нашли беконачни извор енергије, а да ја то не знам. А онда сам наравно дошао к себи и слатко се насмејао. Али ми је остао црв зашто се људи баве оваквим стварима. Наиме, експеримент је био тако једноставан, да је изгледао запањујуће убедљив. Тип је узео мулти-утичницу, ону класичну са 6-8 рупа, која је имала кабл од пар метара и препознатљиви црвени прекидач са сијаличицом која по мало трепће. Онда уместо да је главни утикач са краја кабла ставио у зид да добије струју да напаја разне потрошаче, он је убацио утикач у саму мулти-утичницу и рекао је да тако утичница узима енергију сама из себе, само је потребно паљење или почетни подстицај. Онда је узео један обичан ручни упаљач, не онај стари на кремен камен, већ ове новије који имају електрично паљење преко механизма са пијезо електричним ефектом, односно физичким феноменом где када се материјал физички деформише, он ствара електрични набој високог напона и мале ампераже. Ако се сећате, када смо били клинци, сви смо то вадили из татиних упаљача и онда у школи зезали девојчице тако што би им задавали мале електрошокове преко шипке столице оне која је седела испред нас. Е, у ЈуТјуб филмићу тип кљештима за тили час размонира упаљач и извади пијезо механизам и кресне неколико варница на уземљење мулти утичнице. И цап, у том тренутку се упали лампица на прекидачу мулти-утичнице и онда је у утичницу прикопчао прво пуњач за телефон, па онда ноћну резервну лампицу, па онда сијалицу од 40 вати, и на крају да баш тотално претера, онда и грејалицу од пар киловата, али и то постепено прво само дување, па онда и грејање, ваљда да не истроши све од једном ону варничицу којом је уметнуо сву ту силу у систем на почетку. Свака част за презентацију, мајсторски је урађена, али питање је ЗАШТО. Чему све то? Да ли то раде да би исмејавали људе који се не разумеју у то, да ли зато што су једнаставно докони, па не знају шта ће од досаде? Можда се само ради о примитивним мађионичарима аматерима, који немају стила и онда иако добро изводе трикове (јер стварно се нигде није видела она права жица из које је заиста долазила струја) нигде никада нису напоменули да се ради о трику, већ директно озбиљно говоре да се ради о реалности и бесконачној енергији.

Зашто се ја бавим овиме, шта је заголицало моју знатижељу? Зато што ми је много битније да схватим мотиве ових радњи уместо самих радњи. Када помислим на цркве које већ хиљадама година залуђују људе још већим триковима него ово са утичницама, мора да је нешто у нашој природи што нас тера на превару. Мора да уживамо у томе. То праисконско надмудривање, па још ако из тога извучемо и неки профит, још боље, али и само надмудривање, изгледа да доноси неко огромно задовољство. Иначе се не би могло објаснити зашто тога има тако пуно, тако често у тако пуно облика од памтивека па све до данас. Тема је занимљива и већ сам набавио неки озбиљнији материјал. Дибагинг људског ума је нешто невероватно узбудљиво, кладим се да је на Стенфорду већ неко дао докторску дисертацију проучавајучи тај аспект нашег интелекта и штошта корсно сазнао. Ето, из таквих ситница крену истраживања неуро-научника, а онда дођу до епохалних закључака, као оно о илузији о постојању слободне воље о чему сам већ писао.

Ako želite da odslušate, prilog počinje na 30 min 05 sek

Ja pišem vama, a vi meni recite šta mislite. Zanima me šta mislite o…

One comment on “Глупости на Интернету

  1. Povratni ping: iOS 7, strava i užas | Markus Maki

Zatvoreno za komentare.