Galerija

Čemu služi blog Vedrane Rudan?

Brzopleto razmišljanje, lako bi dovelo do zaključka da njen blog ne služi ničemu. Do skora ja nisam ni znao da on postoji, ali mi je ukazano na njegovo postojanje kao dobar primer blogovanja. Pogledao sam ga, i to dobro. Doduše, njen blog služi nečemu, ali verujem, ne onome čemu njegova autorka, pa i njena publika misle da služi. Ilustrovaću svoje razmišljanje metaforom:

Recimo da sam ja neki popularni tip u svom malom mestu i ponekad se pojavim na balkonu kuće gde stanujem. U tim prilikama počnem nešto da vičem i gomila lokalnog stanovništva se ubrzo skupi i ja jezikom gomile, dakle punim prostakluka i opštih mesta izjavim:

Ucveljena Vedrana povodom posete Džordža Buša Hrvatskoj

Ucveljena Vedrana povodom posete Džordža Buša Hrvatskoj

„Pera je silovao Micu, trk narode, stigni ga i j… mu mater“. I naravno, razularena gomila, baci ste u stampedo, ubrzo nađe i izgazi Peru. Pravda nije zadovoljena, niti je problem rešen, samo je masa zadovoljila svoju dnevnu dozu sadizma. Ostaće i dalje samo praznoglava masa. Ni vrit, ni mimo, kako se kaže u zapadnim delovima srpskohrvatskog jezičkog područja.

Zamislite drugu varijantu. Umesto da skupljam gomile ispod balkona, objavim plakat u lokalnoj kafani ili kladionici da organizujem predavanje u Domu Kulture na temu „Seksualno zlostavljanje u našem gradu“. I tada objasnim da je neki Pera uhvaćen u duboko nemoralnom činu agresije nad nedužnom i bespomoćnom Micom da zaslužuje naše najdublje prekore i izolaciju, ali onda izproanaliziram čitavu Perinu biografiju šta je dovelo do tog čina, gde nikako ne zaobiđem ko i kako ga je vaspitao, zatim kako je kroz školu prošao, uticaj rulje na njegovo odrastanje, na šta ga je država naterala devedesetih godina da radi itd… gde postane jasno da je i Pera žrtva, a ne samo Mica. Naravno, to Peri ne daje nikakvo pravo da nastavlja agresiju iskazanu prema njemu sada na Mici, ali gomila mora da sazna šta su pravi razlozi Perine agresije. Bez dijagnoze, nema leka.

Istina je da bih možda bio i dosadan i naporan i predugačak u tom svom predavanju u odnosu na sočne pozive na linč sa balkona, ali čime se problemi rešavaju, linčom ili promenom svesti? Ja sam izabrao, u svojim prilozima, da se bavim ovim drugim.

Brankica Stanković - stamen žena istraživačkog novinarstva

Brankica Stanković – stamen žena istraživačkog novinarstva

Čemu onda služi Vedranin blog? Potrebno je da postoji određen broj bukača i prkosnika, da drži režim, odnosno državu i njene poslušnike i šefove na distanci i da joj pokaže kako se sme i mora govoriti protiv nje, jer države lako postanu još gore u svojoj represiji. Takvi blogovi su neka vrsta prve borbene linije. No, oni sami po sebi ništa ne mogu, jer pucaju suviše uopšteno. Čak i kada govore o konkretnim ljudima, tu nikada nema konkretnih dokaza. Tako da sve to bude bla-bla i rekla-kazala. Zato, ja religiozno duboko poštujem novinare kao što su Brankica Stanković koja kako otvori usta, tako padne ili neko smenjivanje ili hapšenje. Ali ni sama Brankica ne bi mogla sama bez gomile Vedrih Bukača, koji drže odstupnicu. A mi ostali blogeri, poneko od nas, tu smo kao vojna akademija da obrazujemo oficirski kadar koji će to posle isto raditi sa svetinom. Niti želim, niti očekujem da me ikada čita ni približan broj ljudi kao što čita Vedranu. Svako ima svoju ulogu.

Google Trends: Vedrana je daleko traženija na Internetu, ali je Brankica daleko korisnija. Razmislite dobro o odnosu popularnosti i korisnosti

Google Trends: Vedrana je daleko traženija na Internetu, ali je Brankica daleko korisnija. Razmislite dobro o odnosu popularnosti i korisnosti

Ako želite da odslušate, prilog počinje na 56 min 20 sek

Ja pišem vama, a vi meni recite šta mislite. Voleo bih da saznam o…

od Markus Maki Objavljeno u politika