Galerija

Apple Watch, test snage marketinga

Juče je najavljen ajFon6, dosadno. Priča se o većem ajPedu, dosadno. Epl voč, dosadno, ali ovaj poslednji jako je zanimljiv za praćenje poslovnim ljudima. Naime, već godinama, u Americi, glavnom Eplovom tržištu, a sada sve više i u Evropi, ajFon se prodaje za 100 do 200 eura ili dolara, a ostatak sume do njegove realne cene „neprimento“ preko telefonskih ugovora, po 10-30 dolara ili eura mesečno. No, sa Eplovim satom, koji će koštati 400 dolara ili eura, koji nije telefon, dakle nema dodatnih ugovora koji maskiraju visoku cenu stvari stoje drugačije. Dakle, ako isklučimo bogate ljude koji pale cigarete novčanicama od 100 dolara i koji će to preko noći pokupovati jer se radi zaista o lepom i dobro urađenom proizvodu, pravo pitanje koje se postavlja, ako Epl zaista želi profit u ovom segmentu, je kako će Epl ubediti srednji sloj da potroši impozantnu svotu za sat kome baterija kratko traje. Hoće li prosečan čovek, u ekonomskoj krizi Zapada zaista poželeti da plati novu igračku duplo skuplje od telefona koja, ruku na srce, ničemu ne služi, jer smo već naučili odavno da skinemo ručne satove sa ruke jer imamo telefon u džepu 24 sata na dan.

Videćemo kako će tržište reagovati. Mislim sa brojem kupljenih satova, ne emotivno. Emotivno, teško je odoleti ovom lepotanu, no jedno je pričati i hvaliti, drugo je kupiti ga. Da li će elitistička marketinška strategija i ovog puta funkcionisati? Pratiću to izbliza, biće jako poučno i meni, kao i mnogim drugim ljudima iz poslovnog sveta. Ako ponovo uspeju, stvarno im skidam kapu. Bio bi to novi dokaz da nema krize, nego samo neuspešnih proizvođača koji ne znaju šta i kako da prodaju.

apple_watch

Ako želite da odslušate, prilog počinje na 25 min 15 sek

Advertisements