Galerija

Kupite knjigu Predraga Stojadinovića

Zove se „50 logičkih grešaka“ i objavio je Heliks. Ja ne poznajem autora lično, ali sam ga gledao nekoliko puta na JuTjubu na prezentacijama „Ateista Srbije“. Čovek je moj kolega po struci, dakle informatičar. Izgleda da na Balkanu Krive Drine moraju da ispravljaju programeri. E do najgoreg je došlo kad je tako.

Sviđa mi se Stojadinović jer nije intelektualac. Kao što to nisam ni ja. Mi smo ljudi koji imaju i koriste intelekt, ali sa ciljem da dopremo i do ljudi koji nemaju doktorat iz filozofije. Nemam ništa protiv intelektualaca, ima i veoma korisnih među njima, ali najčešće su intelektualci sinonim hermetičkih sadržaja, dakle dosadno i suvoparno, tako da veoma bitne stvari o kojima pišu ne stižu do publike. Ne stižu ne samo do nepismene publike, njihove knjige ne dolaze ni do koga, osim do njihovih kolega sa enciklopedijskim rečnicima u glavama.

50 logickih gresaka

Problemi ovog sveta su tako veliki da nije dovoljno da postoje samo akademske knjige, mnogo korisnije su knjige koje svako može da pročita i razume. Stojadinovićeva knjiga je jedna od takvih. Kao što i sam autor kaže, to nije ništa novo pod kapom nebeskom, da ko hoće može sve to lepo da nađe na internetu. Na primer na

engleskoj Vikipediji

ili recimo iz pera nekih davno umrlih filozofa, kao na primer:

„Eristische Dialektik – Die Kunst, Recht zu behalten“ Artura Schopenhauera (Veština da uvek budete u pravu)

Predragovu knjigu nisam pročitao (ali Šopenhauerovu jesam), jer još je nema u elektronskom formatu, ali sam pročitao sadržaj i prvih 15 strana koje je Heliks reklamno objavio na svom sajtu. Knjiga je veoma praktičan leksikon glavnih ljudskih podvala. Svaka podvala na po 2 strane. Prva strana daje koncizno objašnjenje, druga strana je niz praktičnih primera. Taman tolko kolko treba za početak. I toliko koliko sam pročitao sasvim mi je dovoljno da je preporučim, jer radi se o veoma dobro poznatom sadržaju, ali na našem jeziku, pa ako ne vladate dovoljno stranim jezicima, biće vam veoma korisna. Naravno, ako ne vladate jezicima, posramite se, intelektualac ili ne, bez stranih jezika zatočeni ste da tavorite u uskim balkanskim kulturnim parohijama.

Uz to, cenim sve pokušaje ove male srpske ateističke organizacije čiji je Stojadinović istaknuti član, njihovi ciljevi su i moji  ciljevi, pa im ovim putem dajem svu moju virtuelnu podršku.

Ako želite da odslušate, prilog počinje na 00 min 05 sek

