Galerija

Pošto kilogram koncepta o krompiru?

Nakon duge radne nedelje, konačno je došao vikend. Subota ujutru, spavaću dugo, posle toga slušaću muziku iz kreveta, neću se dizati do ručka, ali avaj, neko je legao na zvonce, a još čestito ni oči nisam otvorio. Otvorio sam vrata i video neprijatnu sliku čoveka u crnom odelu i sa zlatnim krstom na grudima.

Pop: „Pomaže bog.“
Ja: „Ako vi baš tvrdite, …“
Pop: „Ja sam pastir parohije gde vi živite. Ja sam u službi boga, koji mi je zatražio da pomognem siromašnim ljudima, pa sam došao po dobrovoljne priloge od savesnih građana naše zajednice.“
Ja: „Ali bog ne postoji. Kako je mogao neko ko ne postoji da vas ovlasti da skupljate pare u njegovo ime?“.
Pop: „Kako ne postoji? Pa lepo piše u Svetoj knjizi – Bibliji da postoji i da je tvorac svekolikog sveta“
Ja: „Dobro, ako je tako, evo sad ću ja da vam napišem jedno pismo gde piše sam vam ja dao ogromno bogatstvo za pomaganje siromašnima. Imajte vere da je to tačno. Vera za veru.“

Pop naravno ode ljut, jer je video s kim ima posla. Ništa čudno. Da li bi falsifikator novca bio zadovoljan da mu platim uslugu njegovim novcem?

Na moje veliko čuđenje seljaci traže prave pare za pravi krompir. Kakva drskost.

Na moje veliko čuđenje seljaci traže prave pare za pravi krompir. Kakva drskost.

Vratih se u krevet, skinuo sam jednu dosadu s vrata, kad, za pola sata, opet neko navalio na vrata. Otvorim i vidim novu neprijatnost. Neki službenik sa akten tašnom.

Poreski uterivač: „Dobar dan, gospodine, šalje me opština, naša evidencija pokazuje da ove godine niste platili porez na imovinu.“

Ja: „Pa nisam, zato što ja imam svoju imovinu. Sama reč kaže, imovina. To nije vaša imovina, već moja. Zašto bih ja vama išta plaćao?“

Poreski uterivač: „Pa zato što sam ja predstavnik države, koja je donela zakone da svaki građanin plaća porez, čime mi finansiramo siromašne građane, jer su oni nepravedno oštećeni, a mi se brinemo o njima“

Ja: „Ali država ne postoji. Postoje samo konkretni ljudi koji traže konkretne pare, nezavisno od toga da li se ja slažem. Molim vas, ne uznemiravajte me, zvaću policiju i prijaviću vas za krađu“.

Poreski uterivač mi je objasnio da koncept države postoji jer to piše u knjizi koja se zove „Zakon Države“. Naravno i njemu sam napisao pismo u kome sam izjavio da je porez plaćen, ali umesto da mi poveruje, on je pozvao policiju da me prisili da plaćam. Sva sreća da policija ne radi i za popove.

Dakle, ništa od spavanja. Kad sam već na nogama odlučih da odem na pijacu. Išao sam tako po tezgama i naleteh na dobar krompir.

Ja: „Domaćine, pošto ti ovaj krompir?“
Seljak: „Pet banki, gospodine“

Ja umesto da mu platim, napisah pismo o monetarnoj teoriji i konceptu novca i dadoh ga seljaku za kilo krompira.

Seljak me bledo pogleda u čudu, ali se brzo snađe i umesto krompira dade i meni jedan drugi papir, na kome je pisalo „Koncept o krompiru“.

Vratih se kući i pomislih da baš nema pravde na ovom svetu. Pop za koncept o bogu traži konkretne pare. Službenik za koncept o državi, traži konkretne pare. Kad ja ponudih koncept o novcu seljaku, ne dobih pravi krompir, već samo koncept o krompiru. Slabo ću se od njega najesti. U čemu je štos? Pa da, treba da nađem način da policija radi i za mene, u tome je tajna.

od Markus Maki Objavljeno u nauka