Galerija

Dobri razlozi da tučete sopstvenu ženu

Odavno sam nameravao da napišem skeč o tome kako je nemoralno tući svoju decu, da ilustrujem moć filozofije, da pokažem njenu snagu kada uopštava principe. Racionalna etika i dalje pogađa „u sridu“. Ali, Veliki Internet mi je i ovog puta uštedeo vreme. Našao sam savršeni skeč na JuTjubu, pa ću ga samo malo prevesti i adaptirati. Nadam se da ćete se slatko nasmejati kao što sam i ja kada sam ga prvi put video. Ironijom do istine. Elem. Razgovara mladi bračni par, udobno sedeći za stolom i pijuckacjući piće, kad će muž odjednom:

M – muž
Ž – žena

M: Draga, pogledaj onu gomilu sudova, zaista izgleda užasno, da li bi mogla da ih opereš?

Ž: Auh, ne, ne, baš nešto nemam volje da ih sada operem

M: Ali, ja bih voleo, da ih opereš baš sad.

Ž: Ali ja baš ne želim to sad

M: Znaš šta, ako to ne budeš sad uradila, moraću da te istučem.

Ž: DA ME ISTUČEŠ???? Udarati ljude je pogrešno, to se ne radi.

M: Neću te udarati, samo ću te pljeskati po zadnjici.

Ž: Šta misliš da ti daje pravo da me tučeš, samo zato što neću da uradim ono što ti narediš?

M: Kao prvo, neću te udarati, nego samo pljeskati, kao što si ti ispljeskala našeg sina juče kada nije sredio svoju sobu

Ž: Ali, … to nije isto!!!

M: A da? A zašto?

Ž: Kao prvo, nisam koristila ruke, već kaiš.

M: I ja ću koristiti bilo koji predmet, ti samo reci svoj izbor.

Ž: Dragi, ali naš sin se mora naučiti da bude odgovoran.

M: Ja mislim i da ti imaš slične probleme

Ž: Ali, on mi je stalno oponirao i bio je jako drzak.

M: I ti meni sada oponiraš.

Ž: OK, ali ja doprinosim ovoj porodici, na primer, imam posao.

M: U redu, ali tvoj posao je samo pola radnog vremena, zato ću te pljeskati dva puta manje nego što ti tučeš njega

Ž: Znaš šta, moje roditelje su tukli kad su bili mali i moji roditelji su mene tukli i šta mi sad fali?

M: Moj otac je tukao moju majku i izgleda da i njoj ništa ne fali.

Ž: Ali, to je potpuno drugačije, ja sam starija od našeg sina i ja kao njegov roditelj odgovorna sam da ga naučim da me poštuje.

M: Ja sam stariji od tebe i ja sam tvoj muž, dakle moja odgovornost je da te naučim da ti poštuješ mene.

Ž: Pod mojim krovom, moja pravila, ja mogu da ga disciplinujem na bilo koji način koji meni odgovara

M: U stvari, ovo je moja kuća, proveri ugovor da se podsetiš, zato ja mogu tebe da disciplinujem kako ja hoću

Ž: Ali ja sam odrasla, a on je dete. I, uostalom, tokom naše istorije, ljudi su uvek disciplinovali ljude na taj način. U stvari, nekada je bilo mnogo gore.

M: OK, ti si žena, ja sam muškarac, tokom ljudske istorije, pa čak i danas, muškarci su disciplinovali svoje žene kako su oni hteli i nekada je bilo mnogo gore, a ponegde je i dalje tako.

Ž: Deca nisu tako osetljiva na te stvari. Vremenom će iz toga naučiti, postaće bolja i jača osoba.

M: Moj deda isto to kaže i za žene

Ž: Kao njegova majka, ja sam odgovorna za njegovo vaspitanje i da ga zaštitim od ovog sveta i to mi daje pravo da ga disciplinujem kako ja hoću.

M: Kao tvoj muž, ja sam odgovoran za tvoje vaspitanje i da te zaštitim od ovog sveta i to mi daje pravo da te disciplinujem kako ja hoću.

Ž: Ja sam žena, ja sam slabija od tebe, ne smeš da me biješ.

M: On je dete, ima samo deset godina, sigurno je slabiji od tebe, ali ti ga, svejedno, udaraš

child spanking

Ž: Ali, ja sam bila pod stresom tada

M: Veruj mi, i ja sam pod stresom upravo sada

Ž: Znaš šta, učinio si da se osećam jako jako neprijatno. Ne smeš da me biješ i zato sad idem.

M: Ja mislim da ni naš sin nije ni malo želeo da ga tučeš, ali on nema gde da pobegne, on je samo dete, zar ne?

Ž: Da, stvarno nije mogao da pobegne.

M: Zato ja mislim da ni ti nemaš pravo da sad odeš.

Ž: Slušaj, samo roditelji mogu da pljeskaju svoju decu, to pravilo se ne odnosi ni na koga više.

M: Hm, ok, shvatam, čekaj onda, samo malo

Muž uzima telefon i zove nekoga….

Ž: Šta to radiš?

M: Zovem tvog oca.

M: Dobar dan, taste, … Kako ste, … Da li biste mogli da dođete na čas, … vaša ćerka je opet nemirna, … da, da, znam, izvinite, ali morate….

Tući žene, na žalost, i dalje je svakodnevna praksa za neke muškarce. Ali tući decu, to je svakodnevna praksa za najveći broj, što majki, što očeva. Ako ste bar došli do stepena da shvatite da ne treba tući žene, nije li ovaj dijalog bio dovoljan da uvidite da iz istih razloga ne treba tući ni decu. Štaviše, državno nasilje nastaje upravo u krugu porodice. Tući decu ih programira da kasnije prihvate monopol nasilja, da je moralno da postoji neki veliki tata ili mama koji ima pravo sve da nas tuče, čak i kada postanemo odrasli.

Postani i ti mirni roditelj, svaka porodica koja vaspitava decu bez nasilja je jedan korak bliže ka slobodnom društvu. Svet se ne menja preko krvi i revolucija, svet se menja novim idejama.

od Markus Maki Objavljeno u nauka