Galerija

Za zločin je potrebno dvoje

Stvarno mi je muka od profesionalnih patriota. Ali kako se mnogi od vas zaluđuju njihovim pričama, nemam izbora nego da se tome suprotstavljam.

Pogledam tako neki JuTjub snimak i čujem svakodnevnu mantru. «Cilj zapadnog kapitala je da nam nametne dužničku omču.». Dakle, balkanski političari su pasivni ljudi bez slobodne volje, oduzet im je moralni kod, uništen im je centar za kontrolu sopstvenih misli i akcija. Oni su zombiji koji moraju da slušaju šta im se naređuje. To je veoma, veoma, veoma opasan alibi koji se poklanja tim političarima bez ikakve zasluge.

Evo kako se u datom trenutku desio neki dijalog koji nam je označio sudbinu:

Zapadna Zla Banka (ZZB): «Slušaj, zemlja ti je uništena ratom, što građanskim, što spoljnim od strane NATO-a. Evo ja ti nudim X milijardi novčanica kredita».

Balkanska Vladarska Hulja (BVH): «Da znam, moraću narodu da kažem da moraju da počnu od nule i narednih 10 do 20 godina da rade od jutra do mraka sa vrlo malim porastom standarda. Opašće mi rejting vrlo brzo, sigurno me neće izabrati ponovo, a možda padnem sa vlasti i pre vremena»

ZZB: «Pa, nije to baš obavezno, evo ja ti dam sve ove novčanice na zajam, ti lepo zaposliš nepotrebne ljude u državnoj službi, izdržavaš penzionere na crkavici i svi te vole. Posle kad ja dođem na naplatu kredita, ti ionako nećeš biti na vlasti, neko drugi će platiti ceh, šta tebe briga»

BVH: «Odlična ideja, još ako i meni lično pokloniš jedan deo tih novčanica, pristajem»

Ruka – Ruka.

Dakle, da bi se sklopio pakt sa đavolom, nije dovoljan đavo, već i čovek. Samo, stalno se priča loše o đavolu, a političare retko ko pominje. Štaviše, ne samo da ih ne osuđujete, već lupetate da je krivac neoliberalizam, uz to idete i glasate za te koji imaju barem 50% krivice u tome što se desilo, a baš svaki od ovih koji su pobedili na izborima je sklopio ovakav ugovor.

A u nekom čarobnom svetu u kome političari služe narodu, dijalog bi bio ovakav:

ZZB: «Znaš, zemlja, rat, propast, zajam»

Balkanski Prosvećeni Vladar (BPV): «Nikako toliki zajam, eventualno, može jedan mali deo onoga što mi nudiš, ali čekaj da se posavetujem sa ekonomistima, da vidimo koliko realno možemo da vratimo i da li nam se uopšte to isplati (naravno i to je deo magije, jer nijedan ekonomista to ne može da izračuna na nivou zemlje)».

ZZB: «Da, ali pašćeš sa vlasti, ljudi neće svetliju budućnost, nego bogato danas»

BPV: «Znam, ali i ja ću objasniti narodu kako stvarno stoje stvari, odrećiću se i plate i privilegija, prodaću palate, uradiću poštenu konverziju društvene u privatnu svojinu, svaki dan ću ići među ljude i deliti njihovu sudbinu, kako njima, tako i meni. Neću pasti s vlasti.»

ZZB: «Slušaj, ako ti nećeš, ne moraš, evo ima red iza tebe, finansiraćemo nekog drugog tvog konkurenta, a ti ćeš ispasti budala»

BPV «Znam, ispašću budala, ali ja sam ja i ja imam svoju savest, ja ne odlučujem za druge, nego samo za sebe, ja neću dužničko ropstvo»

ZZB odlazi i ne nalazi ni jednog, jer su svi drugi lideri moralni i postojani, vraća se kod prvog i nastavlja:

ZZB: «Slušaj, oduzećemo ti sve pare, montiraćemo ti afere o pedofiliji u javnim glasilima, vućićemo te godinama po blatu».

BPV: «Dobro, jači ste, razvaljujte, šta da vam radim»

ZZB: «Ali nisi razumeo, ubićemo te ako ne prihvatiš naš kredit»

BPV: «Sila boga ne moli, ako je do toga došlo, ja sam tu, pucajte»

ZZB «Ti stvarno ne kapiraš, misliš da se mi šalimo, uništićemo te u medijima, pobićemo ti celu familiju, a tebe ostaviti živog da sve to gledaš dok kopaš po kontejnerima za parčetom hleba»

BPV: «Zlo je zlo, sad ste vi jači, takva mi je sudbina, narod je mene izabrao, ja sam tu da probam, pa ako ću da stradam, to mi je posao, jer ja sam vladar»

Sad ZZB može to da uradi, a može i da ode, zavisi koliko je uporan.

A zamislimo sad da nema vladara, nego milioni ljudi imaju nešto svoje privatno, privatni sudovi, privatna policija, slobodna ekonomija (svejedno bedna, jer rat je sve uništio, ali ipak slobodna).

Glavno pitanje: Kod koga će ZZB da dođe? Bez vladara nema državnog zaduživanja. Može da ode kod hiljada ili miliona privatnih lica, ali oni nemaju ništa više nego samo svoj posed. Može to da im odleti, ali ZZB nema vremena da se zeza sa milionima sitnih, zato će da ode u susednu državu da sklapa đavolji ugovor sa nekom drugom vladarskom huljom. To mu je daleko isplativije.

Oni koji su vas upropastili, to su vaši domaći vladari. Govore istim jezikom, sinovi su iste kulture, a omču su vam oni stavili oko vrata. Biti vladar, ako već to postoji, ne znači imati lepe sakoe i lagati na televiziji od jutra do mraka. Ne, to znači biti odgovoran, a vladareva odgovornost uključuje i davanje glave. Ili/ili. Kako će retko koji vladar to ikada dati, najbolje je da odustanete od sistema gde vladar uopšte i postoji. Ali ne, vi ćete i dalje da idete da glasate. Za zločin je možda potrebno troje, đavo, političar i ljudi sa malom pameću. Ah da zaboravih, vi ćete da glasate dok se ne pojavi novi svetac. Nešto slutite, eto baš na sledećim izborima će se pojaviti.

od Markus Maki Objavljeno u politika